Verkstaden

 

I vår verkstad håller Henrik och David ställningarna.

Vi reparerar de flesta kända märken. Har du en trädgårdsmaskin som är köpt på någon byggmarknad, internet eller varuhus behöver du kontakta oss för att säkerställa om vi kan få fram reservdelar till den. 

Maskiner som vi inte kan få fram orginaldelar till/har avtal med kommer vi tyvärr inte ta emot.


Vi är Auktoriserad Verkstad för;

Stihl/Viking, Toro, Stiga, Klippo, Honda, Husqvarna, Hitachi/Tanaka, Briggs&Stratton m.fl.


Välkomna in!

verkstad meck med motorsåg
miljöbild verkstad toro
miljöbild honda gräs egen

Inlämning

 

En skada på din maskin kommer vanligtvis oväntat och då är du välkommen till oss, men passa på att ge din gräsklippare en service under vintern så den är i gott skick till sommaren.

Om vi tillsammans arbetar förebyggande, minskar kötiden för akuta fel under högsäsong, lite Winn-Winn för både er och oss.

Högst tryck på verkstaden är det maj-augusti och under den perioden tar vi inte mot snöslungor, snöslungor är välkomna först i oktober.


När du lämnar in din maskin hos oss är det viktigt att den är ren för att vi på bästa sätt skall kunna serva den.

Behöver maskinen rengöras tillkommer arbetskostnad för rengöringen.


Om du ska lämna in din robotgräsklippare behöver du även lämna in din laddstation, lågsänningskabel och transformator. 


När du lämnar in din maskin hos oss behöver du uppge, för- och efternamn, mobilnummer och personnummer.

(Läs mer om hur vi hanterar din uppgifter här : GDPR)

Inlämningsvillkor

Förskottsbetalning

Felsökningskostnad

Förvaringskostnad

Väntetid

Vi tar 1000kr i förskott vid inskrivningstillfället på samtliga maskiner, även garantiansökningar. Skulle reparationen understiga den kostnaden (eller vara garanti) får du givetvis mellanskillnaden tillbaka vid hämtning (under förutsättning att uthämtningen sker inom 5 arbetsdagar efter besked om att maskinen är klar).


Förskottsbetalning gäller ej kunder med fakturakonto dock gäller samma villkor gällande förvaringskostnader och kostnader för felsökning och kasseringsavgifter, med skillnaden att vi skickar faktura.

Skulle det visa sig att reparation av maskiner i maskinkategori 1 & 2 (gäller ej motorkapar och elverk) blir för dyrt, är felsökningskostnaden 750 kr. Vill du att vi kasserar din maskin, kostar det 250kr.

Maskiner i maskinkategori 3 samt motorkapar och större elverk finns det inget fast pris, minimikostnad för felsökning är 1 295kr. 

Hämtas utdömd maskin inte inom 5 arbetsdagar, kasseras maskinen och kasseringsavgiften är förbrukad.

Du får ett sms när maskinen är redo för att hämtas.

På Grund av platsbrist i verkstaden vill vi att du hämtar din maskin inom 5 arbetsdagar. Dröjer du med att hämta din maskin tillkommer förvaringsavgift på:


Maskinkategori 1 : 100kr /dygn

Motorsågar / vattenpumpar / mindre elverk / motorkapar 


Maskinkategori 2 : 200kr /dygn 

Gågräsklippare / trimmer / röjsåg / större elverk / 1-stegs snöslunga


Maskinkategori 3 : 300kr /dygn

Åkgräsklippare / större paddor / Vibbror / 2-stegs snöslungor


Om maskinen inte är uthämtad efter 8 veckor gäller lagen om rätt att sälja ej uthämtad vara. Lag (1985:982) om näringsidkares rätt att sälja saker som inte hämtats reglerar frågan om hur butiken/verkstaden skall hantera detta. 

Hur länge din maskin är inlämnad varierar beroende på säsong och tillgänglighet på delar på vårt lager eller hos våra leverantörer. 

Under högsäsong (maj-september) kan kötiden variera mellan 1-5 veckor. Med kötid menar vi tiden maskinen står i kö tills dess vi kan påbörja arbetet.


Den pågående pandemin påverkar tyvärr leveranser fortfarande men vi gör vad vi kan för att hjälpa er så fort vi kan.

Reservdelar


Självklart så har vi ett väldigt brett reservdelssortiment på gångbara slitdelar i vårt reservdelslager, som vi löpande uppdaterar. Det vi inte har i lager får vi snabbt hem.


För att minimera din väntetid och minska risken att du får fel varor ber vi dig ha med dig ordentligt med uppgifter om maskin/motor.